Mini Site Translator

lørdag 11. februar 2012

Why I'm leaving

Hei
Tenkte jeg kunne skrive litt om hvorfor jeg drar på utveksling til USA. Det var i slutten av tiende og i løpet av sommerferien jeg begynte å tenke på å ta et år utenlands. Det var egentlig aldri noe spørsmål om hvor jeg skulle dra, det var USA jeg ville dra til. Jeg har alltid vært så fascinert av landet, og av det amerikanske livet. Engelsk er også et veldig fint språk og er så mye finere enn norsk. Jeg syns det, alt høres så mye finere ut på engelsk. Det blir også veldig godt å komme seg litt bort ifra Norge. Ikke noe vondt ment, men det blir godt å gjøre noe nytt og treffe nye mennesker. Å starte helt på nytt der jeg ikke kjenner noen, og ingen vet noe om meg. Jeg kommer til å bli mye bedre i engelsk samtidig som jeg får leve sammen med en annen familie og lære om nye kulturer og skikker. Jeg kommer til å oppleve så mye og oppleve et helt nytt land. Jeg har ikke vært i USA før, så det blir første gang i sommer.  En annen grunn til at jeg vil dra er at jeg vil bli mere selvsikkert og uavhengig. Jeg vil prøve å gjøre noe helt alene og få mange nye erfaringer. Det blir en utfordring, men jeg håper at jeg kan vokse på det og komme hjem som en bedre person. Er egentlig veldig lei av Norge og føler at det alltid er det samme. Jeg har lyst til å komme en plass der ingen kjenner meg, der jeg kan starte helt på nytt uten at hvordan mine tidligere år har vært. Et sted der de ikke vet noe annet enn navnet mitt, hvordan jeg ser ut og at jeg er en utvekslingsstudent.

Jeg ser også at mange har begynt å få vertsfamiliene sine. Jeg vil også ha min! Haha er så lei av å vente, vil vite hvor jeg skal bo i et år, hvem jeg skal bo sammen med og hvilken skole jeg skal gå på. Er så spent! Håper bare at jeg får den litt før jeg drar og ikke en uke eller noe sånt. Da hadde jeg blitt ett vrak haha.

Tone 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar